معرفی مدل کارمزد جدید شاپرک از تراکنش های دستگاههای کارتخوان + جدول و نمودار

با تصویب شورای پول و اعتبار و ابلاغ بانک مرکزی از این پس دارندگان دستگاه‌های کارتخوان (پذیرندگان) بخشی از کارمزد تراکنش‌های خرید را پرداخت خواهند کرد. هزینه کارمزد را دارندگان دستگاه‌های کارتخوان یا به عبارت دیگر، پذیرنده، بانک پذیرنده و بانک خریدار طبق فرمول زیر پرداخت خواند کرد.

دارندگان دستگاه‌های کارتخوان که پذیرنده نامیده می شوند به ازای هر تراکنش خرید 2 ده هزارم مبلغ را از مبلغ ثابت 1.200 ریال تا حداکثر سقف 40.000 ریال بسته به مبلغ تراکنش، کارمزد پرداخت می‌کنند. به عبارت دیگر کف این کارمزد تا تراکنش‌های ۶ میلیون ریال ۱,۲۰۰ ریال و برای تراکنش‌های بالاتر از 6 میلیون ریال به صورت پلکانی 2 در ده هزارم مبلغ خرید تا سقف 40.000 ریال خواهد بود.

لازم به تاکید است که بانک طرف پذیرنده 5 ده هزارم مبلغ خرید را تا سقف 160.000 ریال کارمزد به شرکت شاپرک خواهد پرداخت.

بانک طرف خریدار (صادرکننده) نیز کارمزد ثابت 240 ریالی را به شرکت شاپرک می پردازد.

در مجموع می توان گفت که کارمزدهای شاپرکی تا سقف 200.240 ریال افزایش یافته است. این مدلی است که با افزایش تورم، خود را ترمیم می کند.

باید توجه داشت که حدود 97 درصد از تراکنش های سال 1401 کمتر از 6 میلیون ریال بوده و این ریسک کاهش درآمدهای شرکتهای PSP را به همراه دارد.

در نمودار اول ملاحظه میفرمایید که در مبالغ 150.000 ریال تا 2.100.000 ریال، مجموع کارمزدها نسبت به مدل قدیمی کاهش یافته است و این ریسک بزرگی را برای شرکتهای ارائه کننده خدمات پرداخت PSP ایجاد می کند. البته این موضوع با تورم بالای کشورمان در طول یکی دو سال آینده اصلاح خواهد شد.

جدول کارمزد جدید شاپرکی
مدل جدید هزینه تراکنش های شاپرکی کارتخوان ها
مدل تراکنش های شاپرکی کارتخوان ها
مدل جدید هزینه تراکنش های شاپرکی کارتخوان ها
با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

02191070171

مطالب مفید و آموزشی مرتبط با دستگاه های کارتخوان POS

ش

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *