اتصال چند حساب به یک کارتخوان

عنوان موضوع اتصال چند حساب به یک کارتخوان، به سال ها پیش برمی گردد. زمانی که صاحبان کسب و کارها دارای چندین دستگاه کارتخوان بودند. یکی از علل تعدد این دستگاه ها تمایل پذیرندگان به اتصال هر دستگاه به یکی از حساب های بانکی آن ها بود. در آن زمان اصولا هر کارتخوانی به یک حساب بانکی متصل می شد. اما پس از مشکل چند کارتخوانی برای هر کسب و کار، مسئولین به فکر اتصال چند حساب به یک کارتخوان افتادند. زیرا در این صورت یکی از علل تمایل پذیرندگان برای نصب کارتخوان های متعدد از بین می رفت.

آیا امکان اتصال چند حساب به یک کارتخوان ایده خوبی است؟

امکان اتصال چند حساب به یک کارتخوان تا قبل از سال ۱۳۹۹ برای بسیاری از دستگاه های کارتخوان وجود داشت. به طوری که برخی از سوئیچ ها مانند فن آوا، پاسارگاد، پرداخت نوین و غیره آن را ارائه می دادند. در آن زمان هنوز مشکل مغایرت حساب ها وجود نداشت. در نتیجه افراد می توانستند چندین حساب بانکی خود را به یک دستگاه کارتخوان متصل کنند.

مغایرت حساب یعنی فردی در دستگاه کارتخوانی کارت می کشد اما مبلغ مورد نظر به حساب دیگری واریز می گردد. در صورت بروز چنین اتفاقی بانک و شرکت ارائه دهنده کارتخوان موظف به پیگیری بودند. همچنین پس از پیگیری باید درصدد حل مشکل برمی آمدند. به همین دلیل از ابتدای سال ۱۳۹۹ قانونی وضع گردید که امکان اتصال چند حساب به یک کارتخوان لغو گردد. اما شرکت پرداخت نوین هنوز هم در مواردی خاص استفاده از این قابلیت را برای کاربران خود ارائه می دهد. ما اصولا با توضیحاتی که به مشتریان و نمایندگان فروش خود می دهیم؛ آن ها را از اتصال چند حساب به یک کارتخوان منصرف می کنیم. زیرا این قابلیت در حین راحتی دارای ریسک مغایرت حساب بوده که بهتر است از آن استفاده نشود.

جمع بندی

در این بخش از پوزاینجا به موضوع مهم اتصال چند حساب به یک کارتخوان پرداختیم. از آن جا که این قابلیت کار بسیاری از صاحبان کسب و کارها را راحت می کند. همچنین از تعدد دستگاه های کارتخوان برای هر کسب و کاری جلوگیری می کند اما دارای ریسک نیز می باشد. آن هم مغایرت حساب هاست که ممکن است پولی به اشتباه به حساب دیگری واریز گردد. در صورت بروز این اتفاق افراد نیازمند پیگیری های زیاد خواهند بود. در آن صورت هم بانک و هم شرکت ارائه دهنده می بایست مشکل را پیگیری و حل کنند.

مطالب مفید و آموزشی مرتبط با دستگاه های کارتخوان POS

با کارشناسان ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

02191070171

ش
a

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *